Ez a gondolat elsőre talán egy picit merész ötletnek tűnhet. Valójában azonban a térkövezés nem egy bonyolult feladat. Némi felkészülést követően alighanem meg tudja oldani saját maga is. Pár barát segítségével pedig még biztosabb lesz a siker.
A térkő kiválasztása
Előmunkálatok
Alapfeltöltés
A fagyálló réteg vastagsága a helyi adottságoktól és a felület terhelésétől (fagymélység) függően 30-70 cm-es, és esése megegyezik a felület esésével. A kiásott alapra először durva murva réteg kerül, amit precízen, teljesen egyenesre kell elegyengetni. Erre jön a finom murva, amit szintén jó alaposan el kell egyengetni. Ehhez nagyon hasznos, sőt, elengedhetetlen a gépi segítség.
A teherhordó réteg lehet 0-55-ös murva is, melyet úgy kell tömöríteni, hogy a beágyazó homok ne peregjen a tartórétegekbe és víz se mossa ki. A finomplanírozást +/- 1 cm-es pontossággal kell előállítani, hogy elkerüljük az ágyazó homokréteg egyenetlenségét.
Szegélyezés
Ágyazat kialakítása
Térkövek lerakása
A járművek által használt burkolatokon a fő haladási irányra átlós (diagonál) rakási módot válasszunk. Így a kőnek mind a négy oldalán egyenletesen oszlik el a terhelés, felfogja a toló- és csavaró erőket, és az autó kerekei által keltett zaj is csökken.
Fugázás és döngölés
Igyekeztünk minden kérdést megválaszolni, cikkünkben, de ha bármilyen kérdése maradt a témában, keressen fel minket bártan és minden további kérdésére választ adunk.
A térkő fajták megtekintéséhez és a legfrissebb térkő árakhoz kattintson ide: www.koviterko.hu/terko